Tik Tok

Daisypath Wedding tickers

Monday 16 January 2012

Songket Malam Berinai

Hai b2b semua..
Hihi.. Hari ni nak cerita pasal songket.
Hmm..

Malam Berinai nanti my mom dah request songket & akan jadi malam penuh tradisional.
Yeehaaa..
Rasa seronok pulak nak buat tema tradisional ni. 
Sebab kita sekarang ni mana nak fikir2 adat2 orang dulu2.

My mom orang Negeri Sembilan. 
Dia kata nak buat adat sikit2.
Saya kata kalau nak buat baik buat betul2.
My mom kata apa tau
Kau tak terlarat nak buat nanti. 
Hahaha.
Nampak sangat mesti adat2 yang susah2 kut.
Entah. 
Saya pun tak tau.

Apa2 pun mak saya nak songket.
Salah satu perkara akan saya buat
Sebelum masuk rumah akan 'cuci kaki' dulu.
Maybe renjis2 air mawar kut. 

Saya suka gambar2 songket tema yang saya nak ni. 
Jom tengok! 

Cantik tak?

Yang ni suka, tapi bahagian kain kurang berkenan.

Makeup Artist - Gee Cantik.
Tapikan.....
Kalau dapat macam ni.
Saya sanggup tido dengan baju ni.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


Aaaaaaaaaa....
nakkkkkk!!!

Heee~

Hmm.. 
Lepas tu hajat saya kalau betul nak tradisonal,
sila usung saya.

^Bertandu^

Entri lain nanti saya cerita part Bertandu ni.

4 comments:

dhiera zainudin said...

sama la... ayah dgn mak kite pun org minang~ kite pun nak bertandu jugak tapi kena import dr n9 la.. thn lepas, mase pak sedara kite kawen. dorang pun bertandu jugak. macam best yaw!

Unknown said...

wahhhh mesti meriah kn...sy takde pn mlm berinai even sy org n9..

Cik Nasha Nadya said...

dhiera,

iya kee??
hmm.. arwah atuk kita pun minang.. so bila org n9 ni paham2 la diorang ada suku. Nasib saya x kawin dgn org n9 jugak..hehhee..

fun kan sebenarnya kalau nak buat adat2 ni..mesti semua suka sbb x pnh tgk..

bertandu tu insya-Allah. kite gayat!

purpleyellow,
hai..
hmm.. malam berinai keluarga saya mmg selalu buat even anak lelaki pun.. hehe.. ;p

kurus said...

salam kenal dik

merasa juga akak pakai masa kawin tahun 2000 .. hurmmm cantik kan
tapi akak pakai songket baldu ;)